יום שישי, 22 ביולי 2011

תזכיר חוק חשיפת פרטי גולשים פורסם.

הופץ תזכיר חוק חשיפת פרטי מידע של משתמש ברשת תקשורת אלקטרונית, התשע"א-2011.

המהלך הממשלתי אומנם איטי מהצפוי, אך נראה שסוף-סוף מתחיל להסתמן כי אכן יבוא מזור לסובלים מהלכת רמי מוראפשר למצוא תקציר לא-רע של הלכת רמי מור  באתר דיני מחשבים של עו"ד חיים רביה; סקירה מצויינת ומעמיקה של הרקע המשפטי על ידי כבוד השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן, בפס"ד שקדם לעניין רמי מור, בש"א 4995/05 פלונית ואח' נ' בזק בינלאומי ואח' (מצוטט מאותו אתר, זהירות PDF!); וסקירה מצויינת, טכנית למדי, של עו"ד יהונתן קלינגר, ממנה ייקל להבין את מורכבות העולם האינטרנטי.

למעיין בתזכיר קשה שלא להתרשם שהמחוקק בחר ללכת עקב בצד אגודל בהסדרת הנושא, ממש כאילו הוא בתהליך של חקיקה שיפוטית. כמובן, יש לזכור שהפצת תזכיר היא תהליך שבעקבותיו החוק המוצע עשוי לעבור שיפורים רבים ביותר, וייתכן שנראה הסדר מקיף הרבה יותר מזה המפורט בתזכיר. ובכל זאת, המעיין אינו יכול שלא להרגיש שמהלכים מוגבלים ומוגדרים היטב כמו זה בכל הנוגע להסדרת פעילותן של רשתות התקשורת האלקטרוניות, היו יכולים להעשות גם על ידי בית-המשפט העליון. כותב דברים אלה קיווה להסדר מקיף יותר, שתהיה בו התייחסות ראויה לאופיו הייחודי הנוכחי של המרחב הוירטואלי.

[עדכון, שלהי 2011: הודות לבלוג המצויין של יהונתן קלינגר ולאתר YNET, למדתי שבמקביל לעבודת הממשלה על הצעת החוק, נדונה בועדת המדע והטכנולוגיה הצעת חוק פרטית של ח"כ זבולון אורלב בנושא, הוכנה לקריאה ראשונה, ואושרה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה, כשהמטרה היא למזגה עם הצעת החוק הממשלתית בדיונים בהכנה לקריאה השניה והשלישית. קשה להבין מהדיונים אם אכן קרבה ובאה ההצעה הממשלתית או אם ח"כ אורלב מבקש להבטיח דין רציפות במקרה של פיזור הכנסת, אבל מה שברור הוא שנותרו סוגיות לא פשוטות לדיון גם בהכנה לקריאה שניה ושלישית.

למיטיבי לכת, קישורים אל -
נוסח הצעת החוק הפרטית של ח"כ זבולון אורלב בנושא (פ/2476/18 הצעת חוק איסור לשון הרע (תיקון – חשיפת פרטי מעוול), התש"ע–2010 (זהירות, קובץ וורד!)

פרוטוקול מליאת הכנסת בדיון ובהצבעה בקריאה הטרומית בהצעת החוק הפרטית (זהירות, קובץ וורד! - עמ' 76 ואילך;
הדיון התקיים ביום 15/12/2010, ישיבה 191).

 הפרוטוקולים של 4 הדיונים בועדת המדע והטכנולוגיה בהכנת הצעת החוק לקריאה הראשונה (זהירות! קבצי וורד!):
 14/11/2011 , 31/10/2011, 27/07/2011, 28/06/2011.

נוסח הצעת החוק כפי שאושרה על ידי הכנסת בקריאה הראשונה (קובץ PDF). (כאן ניתן לראות את הנוסח ששימש לדיון האחרון בועדה (קובץ וורד)).

פרוטוקול מליאת הכנסת בדיון ובהצבעה בקריאה הראשונה בהצעת חוק חשיפת פרטי מידע של מנוי ברשת תקשורת אלקטרונית (זהירות, קובץ וורד!  - עמ' 155 ואילך; הדיון התקיים ביום 28/11/2011, ישיבה מס' 288). ]


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה